Često postavljena pitanja
Auto prikolice
Radimo servise na svim prikolicama, neovisno o kojem se proizvođaču radi.
Prema važećim propisima, sve prikolice moraju biti opremljene barem jednim stražnjim svjetlom za maglu.
Da, naravno. U ponudi imamo sve rezervne dijelove i dodatnu opremu za prikolice, neovisno o proizvođaču. Pošaljite upit sa opisom/fotografijom potrebnog dijela na naš mail.
Tlak ovisi o dimenziji guma, a maksimalni tlak naznačen je na svakoj gumi.
Preporučeni tlak u gumama za najčešće korištene gume možete pronaći u tablici u nastavku:
DIMENZIJA GUMA | MAX TLAK (BAR) | ||
155/80R13 | 3,4 | ||
165R13C | 4,6 | ||
185R14C | 4,5 | ||
195/50B10 | 6,0 | ||
195/50R13C | 6,5 | ||
185/60R12C | 6,5 |
Naše prikolice do 750 kg u standardnoj opremi imaju 7-pinski utikač, a opcijski su dostupne i s 13-pinskim utikačem.
Prikolice s kočnicama iznad 750 kg standardno su opremljene 13-pinskim utikačem.
Posebni adapteri dostupni su za obje varijante utikača.
*NDMprikolice je manji od 750 kg (Vozačka dozvola B)
*NDM prikolice je veći od 750 kg, ali *NDM vučno vozilo + prikolica je maksimalno 3500 kg (vozačka dozvola B)
*NDM prikolice je veći od 750 kg, a *NDM vučno vozilo + prikolica je između 3500 kg i 4250 kg (Vozačka dozvola B sa šifrom 96)
*NDM prikolice je veći od 750 kg, a *NDM vučno vozilo + prikolica je veći od 4250 kg i maksimalno 7000 kg (vozačka dozvola BE)
*NDM- ukupna dopuštena masa
Nosivost prikolice ovisi o masi prikolice u voznom stanju i njezinoj najvećoj dopuštenoj masi (NDM).
Korisna nosivost prikolice = NDM – masa u voznom stanju.
Sve prikolice treba utovariti pridržavajući se pravila 60/40. To znači da otprilike 60 posto utovarene težine treba biti smješteno ispred središnje osovine prikolice, a preostalih 40 posto treba biti smješteno iza središnje osovine. Stavljanje prevelike težine u stražnji dio vaše prikolice uzrokovat će njezino krivudanje pri većim brzinama. Osim toga, pokušajte postići 50/50 raspodjelu težine s jedne na drugu stranu, osigurajte pritisak na kuku 10-20% ukupne težine prikolice, pritom se pridržavajte maksimalnog dopuštenog opterećenja na kuku vučnog vozila i rudu prikolice (svaka kuka na vučnom vozilu i spojka prikolice imaju maksimalno dopušteno opterećenje).
Možemo izraditi prikolicu po narudžbi. Slobodno nas kontaktirajte i zatražite ponudu.
Prikolice NDM (ukupne dopuštene mase) do 750kg se registriraju svake 3 godine. A prikolice NDM iznad 750kg se registriraju svake godine.
Kod kupnje nove prikolice NDM do 750kg nije potrebno fizički voziti prikolicu u Stanicu za tehnički pregled, ukoliko se registracija radi unutar godine dana od kupnje prikolice.
Navedene prikolice na tehnički pregled moraju ići po isteku 3 godine, koliko vrijedi registracija.
Prikolice NDM iznad 750kg, također nije potrebno voziti na tehnički pregled prve dvije godine, ukoliko se tehnički pregled napravi unutar godine dana od dana kupnje.
Euro auto kuke
Auto kuka se može ugraditi samo ako odgovara Vašem tipu vozila, te ukoliko sadrži sve sastavne dijelove prema tehničkoj dokumentaciji.
Auto kuke se razlikuju ovisno o godištu i modelu automobila, te je prije kupnje potrebno obratiti pozornost na to.
Također, ako kuka nema tehničku dokumentaciju i homologacijsku pločicu, neće biti moguće provesti ispitivanje kuke, te samim time nije moguć upis kuke u prometnu dozvolu, bez obzira da li kupite novu ili rabljenu auto kuku.
Preinake na konstrukciji kuke nisu dopuštene.
Sve ugrađene kuke moraju biti tehnički ispravne, ne smiju biti oštećene, te moraju biti montirane u skladu s pravilima struke.
Nakon ugradnje euro auto kuke na vozilo, a u roku od 15 dana od ugradnje, morate sa dokumentima koje ćete dobiti od nas, otići u najbližu Stanicu za tehnički pregled te podnijeti zahtjev za upis auto kuke u prometnu dozvolu, odnosno “atest”. Nakon provjere ispravnosti i obrade dokumentacije, na kućnu adresu će Vam kroz nekoliko dana stići potvrda od Centra za vozila Hrvatske, te sa tom potvrdom ponovno idete u Stanicu za tehnički gdje Vam se upisuje auto kuka u prometnu dozvolu.
U ponudi imamo auto kuke proizvođača Steinhof, Umbra Rimorchi, Westfalia, Bosal/Oris, Brink, Hernec, Marijan Bartolj, Auto Hak..
Sve auto kuke su proizvedene u EU i imaju sve potrebne certifikate.